کنفرانس الرت پایگاه اطلاع رسانی رویدادهای علمی ایران

همایش، کنگره و کنفرانس های ملی و بین المللی ایران

۴ راهکار کلیدی برای کاهش هزینه های سازمان
۴ راهکار کلیدی برای کاهش هزینه های سازمان

ریپورتاژ آگهی


شرکت ها در دوران رکود اقتصادی با چالش های زیادی رو به رو هستند و از این حیث برای کاهش هزینه های سازمان باید استراتژی مشخصی را در پیش گرفت. هزینه های یک سازمان از اجزای مختلفی تشکیل شده است که با کمی فکر و خلاقیت می توان در هزینه های غیر ضروری صرفه جویی نمود و به بقا و رشد کسب و کار یاری رساند.

۱- هزینه های تأمین کالا را کاهش دهید

وقتی صحبت از هزینه های عمده فروشی می شود، هر اسکناس پس انداز شده، یک اسکانس به دست آمده است. اگر مشاغلی را اداره می کنید که به طور منظم خرید عمده زیادی انجام می دهد، دستیابی به بهترین قیمت در مورد کالاها می تواند تفاوت اساسی در نتیجه داشته باشد.

برای کاهش هزینه های سازمان به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما باید با بررسی تخفیف ها و منابع جایگزین، مرتباً هزینه های تأمین را کنترل کنید. به عنوان مثال، یک صاحب قنادی ممکن است کشف کند که فروشنده جدیدی در حال فروش آرد با 25 درصد قیمت کمتر از تامین کننده فعلی خود است. مالک می تواند به تأمین کننده قبلی خود برگردد و درخواست تخفیف 25 درصدی کند یا تأمین کننده قبلی را جایگزین کند.

برخی از افراد درخواست تخفیف را خجالت آور می دانند، اما شما اینگونه نباشید زیرا بسیاری از مشاغل تخفیف در محصولات و خدمات را به مشاغل دیگر ارائه می دهند، خصوصاً اگر خریدار عادی نیستید. فقط به یاد داشته باشید که ممکن است در برخی از مواقع نیاز به پاسخ متقابل داشته باشید و شما نیز به وی به ازای خدمات یا محصولات خود تخفیف دهید.

یکی از راه های کاهش هزینه های سازمان و افزایش احتمال دریافت تخفیف این است که با پرداخت سریع حساب، خود را در بین تامین کنندگان و سایر مشاغل معروف کنید و همه شما را به خوش حسابی بشناسند. برخی از تأمین کنندگان برای پرداخت زودهنگام تخفیف نیز ارائه می دهند.

حتما تا حد امکان بخشی از خرید خود را آنلاین انجام دهید، چون از این طریق هم می توانید از کدهای متنوعی در هنگام خرید برخوردار شوید و هم در هزینه های ارسال کالا یا حمل و نقل صرفه جویی نمایید. همچنین سیستم های تخفیف نقدی نوینی همچون سرویس پولِ‌تو تخفیفان که یک سرویس بازگشت پول یا کشبک محسوب می شود نیز می تواند در خرید های اینترنتی مبلغ قابل توجهی را برای شما پس انداز کند. برای مثال شما می توانید با خرید ارزان تر خواروبار و مواد شوینده تخفیف قابل توجهی دریافت کنید یا با سفارش آنلاین ابزارآلات، خدمات بیمه، نظافت، کارهای تاسیساتی و ... با استفاده از کد های تخفیف جدید سایت های خدماتی، تخفیف های بسیار جذابی دریافت نمایید.

۲- هزینه های بیمه را کاهش دهید

بیمه هزینه ای است که هیچ کسب و کاری قادر به اجتناب از آن نیست و باید در هنگام کاهش هزینه های سازمان به آن دقت ویژه ای نمود. بدون آن، یک حادثه یا یک دادخواست حقوقی می تواند شما را از چرخه بیزینس خارج کند. به همین دلیل، بهترین کار این است که به اندازه توان مالی خود، بیمه تجاری دریافت کنید.

با کارگزار بیمه خود جلسه بگذارید و در مورد تمام جنبه های پوشش بیمه کسب و کارتان صحبت کنید و از آنها بخواهید تا بهترین آپشن ها را برای شما فراهم کنند. تفاوت های قابل توجهی در نرخ بیمه برای پوشش یکسان توسط ارائه دهندگان مختلف بیمه وجود دارد.

اطمینان حاصل کنید که کلیه زمینه های مهم شغلی شما از جمله جبران خسارت کارگران، از کارافتادگی، بیمه املاک و بیمه نامه های بیکاری را تحت پوشش قرار داده اید. همچنین نیازهای مربوط به بیمه مربوط به صنعت، و همچنین مکانهایی را که نیاز به بیمه سیل یا زلزله دارند را حتما در نظر بگیرید. روشهایی را برای کاهش ریسک خود در نظر بگیرید، از جمله ارزیابی موقعیت مکانی خود برای مواردی مانند خطر آتش سوزی یا بلایای طبیعی.

همچنین شما می توانید با استفاده از سرویس پولِ‌تو تخفیفان، خدمات بیمه را با قیمت ارزان تر از بیمه بازار دریافت کرده و سرویس های متنوعی بیمه ای را انتخاب نمایید. اگر نوع بیمه ای که می خواستید را پیدا نکردید نیز می توانید با تخفیف از سایت بیمه دات کام خرید کرده و درصد قابل توجهی را به صورت تخفیف نقدی دریافت نمایید.

۳- هزینه های تبلیغات را کاهش دهید

با داشتن مشتریان بالقوه آنلاین بیش از هر زمان دیگر، هزینه های تبلیغات دیگر مثل سابق گران نیست. با طراحی و ایجاد یک وب سایت و استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین، کسب و کار خود را آنلاین کنید و از این طریق مشتریانی بدست آورید. ایمیل یکی دیگر از راه حل های بسیار موثر بازاریابی با هزینه کم است. شما می توانید اخبار، تخفیف ها، نکات و سایر اطلاعات را برای ایجاد روابط و آگاهی از خدمات خود برای مشتریان بالقوه تان ارسال نمایید.

یک سیستم همکاری در فروش ساده راه اندازی کنید تا مشتریان قبلی تان اگر مشتری جدیدی به شما معرفی کنند، مبلغی به آن ها پرداخت کنید یا برای خرید های بعدی شان تخفیف مناسبی در نظر گیرید.

یکی از راه های کاهش هزینه های سازمان از نظر تبلیغات، تمرکز روی کانال های ارگانیک جذب ترافیک مانند ترافیک ورودی از موتور جستجوی گوگل به سایت است. شما می توانید با استخدام یک مشاور سئو، سایت خود را برای نتایج گوگل بهینه سازی کرده و ترافیک قابل قبولی را جذب وب سایتتان نمایید.

۴- تهاتر خدمات و کالا را مد نظر قرار دهید

یکی از راهکارهای کاهش هزینه های سازمان استفاده از تهاتر یا مبادله پایاپای خدمات و محصولات است. تهاتر پدیده جدیدی نیست و از گذشته های دور روشی برای تبادل کالا و خدمات برای مردم بوده است. اگر کسب و کارتان ظرفیت مازادی در اختیار دارد، چرا با استفاده از تهاتر، خدمات یا محصولاتی که به آن ها نیاز دارید را بدست نمی آورید؟

شاید شما یک شرکت نرم افزاری باشید که نیاز به محصولات یا خدمات سرمایشی دارد. با شرکت های ارائه دهنده این خدمات که فکر می کنید ممکن است به سرویس های یا نرم افزارهای تولیدی شما نیاز داشته باشند تماس بگیرید و با قرار تهاتر برای دریافت خدمات دلخواه خود مذاکره کنید.

تهاتر سرویس به سرویس می تواند مشکل ساز باشد، مگر اینکه جدول زمانی مشخصی برای ارائه خدمات برای هر دو طرف تعیین شده باشد. مانند هر رابطه تجاری، قبل از انعقاد قرارداد مبادله با شرکتی که نمی شناسید، حتما درباره آن تحقیق کنید و در صورت مساعد بودن شرایط با او قرارداد ببندید.

تهاتر می تواند راهی عالی برای کمک به بیزینس تان در دوران رکود اقتصادی باشد و از این طریق بتوانید شبکه همکاران کسب و کارتان را گسترش دهید و مشتریان جدیدی بدست آورید.

سخن آخر

کاهش هزینه های سازمان می تواند کار ساده ای باشد در صورتی که به گزینه های مختلف فکر کنید و کاری انجام ندهید که کیفیت محیط کار یا خدماتی که به پرسنل تان ارائه می دهید کاهش یابد. همیشه به خاطر داشته باشید که برخی از جنبه های بیزینس مانند رضایت کارمندان شاید به راحتی قابل اندازه گیری مالی نباشد اما با تاکید زیاد بر روی کاهش هزینه های سازمان و حذف امکانات رفاهی، موجب دلسردی و افت کیفیت کاری پرسنل شود.

تاریخ انتشار : 1399/09/04
تعداد بازدید : 968 بازدید
اولین نفری باشید که از رویدادهای ایران باخبر می شوید
رویدادهای پیش رو
ارسال نظرات
نمایش همه گروهها
کلیه حقوق این سایت متعلق به کنفرانس الرت می باشد
ساخته شده با در آداک